Vrijwilligers gevraagd voor enkele dagdelen!
- Rolanda Correia
- 20 mei
- 2 minuten om te lezen

Net als twee jaar geleden willen we met een groep vrijwilligers zelf onderhoud aan het kerkgebouw doen. Uiteraard zal ik weer graag een beroep doen op de groep van vorige keer, maar nieuwe vrijwilligers zijn van harte welkom! De klussen zijn overzienbaar en zijn (afhankelijk van de omvang van de groep) zeker in twee tot drie dagdelen te doen. Wat willen we aanpakken? Onze schuur (voormalige garage) moet aan de buitenkant worden opgeknapt: schuren en schilderen. Ook het ‘fietsen’-schuurtje van DAK Kinderopvang moet nodig worden geschuurd en gelakt. De kozijnen van DAK Kinderopvang moeten nog worden afgemaakt. Verder zijn er nog wel wat klusjes. Wie op één, twee of drie dagdelen kan helpen met buitenklussen: geef het aan mij door!
Het boeiboord aan de voorzijde van de kerk is inmiddels door onze vice-voorzitter Wim van Dam al fantastisch opgeknapt. Hij kan de komende maanden namelijk niet veel komen klussen. Door een professionele kracht is de dakbedekking hersteld van alle daken waar dat dringend nodig was. Er lag een rapport van Monumentenwacht aan ten grondslag, opgesteld in opdracht van het bisdom. Op de glazen deur naar het parochiezaaltje hangen wat foto’s van ‘voor’ en ‘na’ de dakreparaties. Onze vaste vrijwilliger voor de tuin Aad heeft aan de achterzijde van de kerk meermalen gewerkt om de boel daar schoon te houden. Ook het MBO- Stanislascollege was begin mei weer aan de voorzijde van de kerk in onze tuin bezig. Het kunstwerk van De Verrezen Christus (zie elders in Opstand!) staat weer zonder onkruid aan zijn voeten. Mocht er nog iemand zijn die regelmatig het gras bij het parochiezaaltje zou willen maaien dan zou dat fijn zijn. En als iemand een nog goede elektrische grasmaaier over heeft….De huidige doet het nog goed maar je weet maar nooit.
Frank van Blokland




Opmerkingen